Z wielu względów sprzedaż biżuterii w Internecie stanowi opłacalny pomysł na biznes. Kategoria ta nie tylko cieszy się sporą popularnością w sieci, ale też sprzyja łatwej obsłudze zamówień. Aby odnieść sukces na rynku e-commerce, musisz jednak wiedzieć, gdzie i w jaki sposób prowadzić swoje działania. W tym poradniku podpowiemy Ci, jak sprzedawać biżuterię w Internecie.
Dlaczego warto sprzedawać biżuterię w sieci?
Biżuteria stanowi jedną z najczęściej wybieranych w sieci kategorii produktów, zwłaszcza wśród kobiet. Odsetek wszystkich internautów, którzy w 2021 roku przynajmniej raz dokonali jej zakupu, wyniósł aż 30%. Konsumenci coraz chętniej realizują takie zamówienia, ponieważ mogą w ten sposób:
- zaoszczędzić czas,
- wygodnie porównać dostępne oferty,
- znaleźć unikalne produkty,
- skorzystać z wygodnej dostawy.
Sprzedaż biżuterii to doskonały pomysł zarówno dla osób, które już posiadają sklep stacjonarny z takim asortymentem, jak i dla przedsiębiorców dopiero wchodzących na rynek. Magazynowanie tego typu produktów nie sprawia żadnych problemów, ponieważ odznaczają się one niewielkimi wymiarami. Są też bardzo wytrzymałe, dzięki czemu łatwo zorganizować ich bezpieczną wysyłkę.
Korzystając z inteligentnej platformy sklepowej, sprawnie otworzysz własny e-commerce z biżuterią. To rozwiązanie, które pozwala uruchomić witrynę i zarządzać sprzedażą w sieci. Nawet nie mając doświadczenia w zakresie projektowania stron i prowadzenia biznesu, bez trudu poradzisz sobie z wejściem na rynek.
Jak zaopatrzyć swój sklep w biżuterię?
Zastanawiając się nad tym, jak sprzedawać biżuterię w sieci, musisz od razu odpowiedzieć sobie na pytanie o to, skąd ją pozyskiwać. Swój sklep możesz zaopatrzyć na kilka różnych sposobów:
- Zakup biżuterii od producenta — to rozwiązanie przeznaczone dla większych firm, które mogą być pewne, że uda im się sprzedać duże ilości towaru. Skala zamówień od producentów pozwala jednak znacząco obniżyć jednostkowe koszty pozyskania asortymentu.
- Zakup biżuterii w hurtowni — najpopularniejszy sposób pozyskiwania towaru, gwarantujący szeroki wybór i atrakcyjne ceny. Aby przyspieszyć i ułatwić sobie wprowadzanie produktów do sklepu, warto skorzystać z gotowych integracji witryny z hurtowniami.
- Dropshipping biżuterii — model polegający na rezygnacji z własnego magazynu i przekazaniu procesów logistycznych hurtowniom. Takie rozwiązanie pozwala obniżyć ryzyko inwestycyjne oraz koszty prowadzenia działalności.
- Ręczne wytwarzanie biżuterii — możesz skupić się na sprzedaży produktów DIY. Dzięki temu znacząco obniżasz koszty pozyskania towaru, a jednocześnie redukujesz problem związany z bezpośrednią konkurencją.
Gdzie sprzedawać biżuterię w sieci?
Nie ulega wątpliwości, że internetowe kanały sprzedaży pozwolą Ci dotrzeć do niemal nieograniczonej rzeszy klientów i stale rozwijać biznes. Aby jak najlepiej wykorzystać potencjał tego rozwiązania, w swojej strategii biznesowej uwzględnij przede wszystkim:
Własny sklep internetowy
To podstawowy kanał sprzedaży w sieci. Gwarantuje Ci swobodę w kreowaniu marki i całkowitą niezależność biznesową. Ma oczywiście również swoje wady — między innymi w postaci trudności z wybiciem się na rynku. Na szczęście przedsiębiorcy mają do dyspozycji nowoczesne platformy e-commerce, które pozwalają im nie tylko szybko uruchomić sklep, ale także prowadzić skuteczne działania marketingowe.
Nowoczesne oprogramowanie sklepowe stanowi więc prosty i wygodny sposób na otwarcie własnego sklepu internetowego. Ułatwia jednocześnie obsługę zamówień i szeroko pojęte zarządzanie biznesem. Dzięki odpowiednio dobranej platformie sklepowej możesz liczyć na gotowe integracje z hurtowniami biżuterii, a także na synchronizację działań sprzedażowych pomiędzy różnymi kanałami.
Allegro
Allegro to najpopularniejszy marketplace w Polsce, który każdego miesiąca odwiedzany jest przez ponad 18 milionów unikalnych użytkowników. Choć ogranicza nieco swobodę zarządzania marką, to zdecydowanie ułatwia budowę zasięgów. Gwarantuje dostęp do atrakcyjnych narzędzi marketingowych, przy czym jest to okupione licznymi prowizjami i opłatami dodatkowymi. W przypadku sprzedaży na Allegro musisz też liczyć się z bardzo dużą konkurencją.
Platforma ta najlepiej sprawdzi się w przypadku sprzedawców oferujących luksusową biżuterię lub wyroby handmade. Kluczem do sukcesu na Allegro jest bowiem unikalny asortyment. Swoje produkty możesz dodatkowo promować, korzystając z rozlicznych funkcji reklamowych serwisu. Warto również zauważyć, że rozpoczęcie sprzedaży w tym kanale jest wyjątkowo proste. Wystarczy założyć konto i utworzyć aukcje. Dodatkowym ułatwieniem okaże się integracja platformy z witryną sklepu.
eBay
eBay działa w bardzo podobny sposób jak Allegro, przy czym różni się grupą docelową. W przeciwieństwie do polskiego serwisu pozwala bowiem budować ekspozycję na rynek międzynarodowy. Ma swoich użytkowników na całym świecie, dzięki czemu stosunkowo łatwo poszerzysz grono odbiorców marki i rozpoczniesz jej ekspansję.
Działania sprzedażowe na eBay także możesz zsynchronizować z własnym sklepem internetowym. Wystarczy odpowiednia funkcja integracji, dostępna w oprogramowaniu e-commerce.
Internetowe galerie i butiki
Jeżeli handlujesz ręcznie robioną biżuterią, możesz zainteresować się również rozmaitymi butikami i showroomami internetowymi. To miejsca przeznaczone dla twórców, którzy eksponują w nich swoje artykuły handmade oraz prowadzą ich sprzedaż. Do portali tego typu należą między innymi:
- DecoBazaar,
- Etsy,
- Pakamera,
- Unikalni,
Jak sprzedawać i promować biżuterię w sieci?
Aby sprzedaż biżuterii w sieci okazała się sukcesem, musisz zadbać o odpowiednią strategię sprzedażową i skuteczne działania marketingowe. Wśród kluczowych elementów wymagających Twojej uwagi wymienić trzeba:
- Opisy produktów — treści na stronach Twoich ofert powinny być unikalne i wartościowe dla użytkownika. Zapewni Ci to zainteresowanie ze strony konsumentów oraz wysokie pozycje w wyszukiwarce. Skup się przede wszystkim na takich informacjach jak wymiary produktów, materiały wykorzystane do ich wykonania czy instrukcja pielęgnacji.
- Zdjęcia produktów — grafiki wykorzystywane w ofertach powinny dostarczać kupującym wszelkie niezbędne informacje o artykułach, jednocześnie zachęcając ich do transakcji. Zadbaj o wysoką jakość zdjęć oraz o prezentację produktów w użyciu.
- Intuicyjna nawigacja — aby zwiększyć prawdopodobieństwo sprzedaży, postaraj się maksymalnie skrócić ścieżkę transakcji. Przydadzą Ci się także dobrze zaprojektowane drzewko kategorii oraz wewnętrzna wyszukiwarka z podpowiedziami.
- Cross-selling i upselling — techniki polegające na proponowaniu klientom produktów powiązanych i komplementarnych, a także modeli lepszych i droższych w stosunku do wybranych. Rozwiązania te mają na celu zwiększenie sprzedaży bardzo niskim czy wręcz zerowym kosztem.
- Unique Selling Proposition — unikalna propozycja sprzedaży to cecha, która wyróżnia Twoją ofertę na tle konkurencji. Może chodzić o wyjątkowe właściwości samej biżuterii czy o sposób obsługi klientów (np. grawer i inne sposoby personalizacji, pakowanie na prezent itd.).
- Wysoka jakość komunikacji — aby zwiększyć poziom satysfakcji klientów, zachęcając ich tym samym do częstych powrotów, zapewnij im możliwość wygodnego i szybkiego kontaktu ze sklepem. Sprawnie odpisuj na wiadomości, odbieraj telefony, a może nawet zainwestuj w czatbota.
- Zróżnicowanie kanałów sprzedaży — jak już wspominaliśmy, przy sprzedaży biżuterii warto korzystać z różnych kanałów. Działania w obrębie sklepu internetowego uzupełnij więc aktywnością w marketplace’ach, serwisach ogłoszeniowych, porównywarkach cenowych czy mediach społecznościowych.
- Działania marketingowe — dobór kanałów reklamowych i konkretnych narzędzi powinien zależeć od specyfiki Twojej grupy docelowej oraz charakteru marki. W każdym przypadku należy jednak zadbać o takie obszary jak pozycjonowanie w wyszukiwarce, kampanie w Google Ads, social media czy content marketing.
Jak i gdzie sprzedawać biżuterię?
Dzięki naszym wskazówkom wiesz już, jak i gdzie prowadzić sprzedaż biżuterii i jak ją promować. Nie pozostaje Ci więc nic innego jak wybrać dobrą platformę e-commerce i założyć własną witrynę!